Nazwa usługi: |
Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dla podatników prowadzących działalność gospodarczą |
|
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Miejski w Dębicy
Wydział Podatków i Opłat
Ratuszowa 2
39-200 Dębica
tel.: 14 683 81 00
faks: 14 683 81 61
|
|
|
Kogo dotyczy: |
|
|
|
Czas realizacji: |
Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 60 dni od dnia wszczęcia postępowania |
|
|
Wymagane dokumenty: |
- 1. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
- Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
- Oświadczenie o stanie majątkowym
- Zestawienie przychodów i wydatków z prowadzonej działalności gospodarczej lub sprawozdania finansowe za okres bieżący oraz ostatni rok kalendarzowy
- PIT-36 lub PIT-28 za ostatni rok podatkowy Wnioskodawcy oraz osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - na wzorze określonym przez Radę Ministrów
- Oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych
- Inne dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej
- 2. W przypadku osób prawnych, jednostek organizacyjnych, spółek nie posiadających osobowości prawnej:
- Wniosek o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych, spółek nie posiadających osobowości prawnej
- Oświadczenie o stanie majątkowym.
- Sprawozdania finansowe - bilans oraz rachunek zysków i strat za okres bieżący oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe.
- W przypadku jednostek organizacyjnych- Statut
- Wykaz i stopień realizacji zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego bądź zaświadczenie o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości na dzień złożenia wniosku
- Deklaracje składane do GUS w zakresie zatrudnienia: Z-03, Z-06 za bieżący okres oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - na wzorze określonym przez Radę Ministrów.
- Oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych.
- Inne dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.
|
|
|
Sposób załatwienia sprawy: |
Decyzja administracyjna - w formie tradycyjnej lub elektronicznej. |
|
|
Opłaty: |
Opłata skarbowa w wysokości:
- 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Z uwzględnieniem zwolnień określonych w ustawie z dnia 16 listopada
2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Dębicy
pok. nr 23 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Dębicy:
29 1240 4764 1111 0000 4863 3419
|
|
|
Czas załatwienia sprawy: |
Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 60 dni od dnia wszczęcia postępowania |
|
|
Tryb odwoławczy: |
Od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Dębicy,
w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. |
|
|
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej wraz z aktami wykonawczymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 362) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900) Inne Uchwała nr XXVI/263/2016 Rady Miejskiej w Dębicy z dnia 14 listopada 2016 r. w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej na terenie Gminy Miasta Dębica
|
|
|
Inne informacje: |
• Wniosek o udzielenie ulgi musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku.
• W uzasadnieniu wniosku podmiot powinien wskazać między innymi przyczyny nieuregulowania należnego zobowiązania podatkowego w ustawowym terminie, wykazać istnienie przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” oraz zawrzeć wszystkie okoliczności mające istotny wpływ na rozstrzygniecie sprawy.
• Do wniosku należy dołączyć dokumentację wskazującą na wystąpienie przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego”, a także dokumenty obrazujące sytuację ekonomiczno- finansową podmiotu. |
|
|
Formularz elektroniczny: |
|
|
|
Formularze tradycyjne: |
Oświadczenie o otrzymaniu lub nie otrzymaniu pomocy de minimis.pdf Oświadczenie o stanie majątkowym przedsiębiorcy.pdf Wniosek o ulge os. fiz. prowadzacej dzialanosc.pdf Wniosek o ulge os. prawnej.pdf |
|
|
Dokumenty dodatkowe: |
|
|
|
Usługi powiązane: |
|
|
|