Ładowanie

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej

Wstęp deklaracji

Urząd Miejski w Dębicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://e-uslugi.debica.pl/ 

Data publikacji strony internetowej: 2019-08-22
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-05-09

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2020-10-09

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Oświadczenie dostawcy stron BIP w zakresie dostępności.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2025-06-25

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sylwia Gwóźdź — mejlowo sylwia.gwozdz@umdebica.pl lub telefonicznie 146838240.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt z Koordynatorem ds. dostępności – Sylwią Gwóźdź pod adresem poczty elektronicznej: sylwia.gwozdz@umdebica.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 14 683 82 40.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku Urzędu Miejskiego znajdującego się w Dębicy przy ul. Ratuszowej 2 prowadzą cztery wejścia, jedno wejście główne od ulicy Kościuszki oraz trzy wejścia od strony Muzeum Regionalnego.
Przed budynkiem, na parkingach zlokalizowanych przed Ratuszem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe, w tym:

  • cztery dla osób z niepełnosprawnościami (dwa w odległości 25 metrów od wejścia głównego i dwa w odległości 60 metrów od wejścia głównego),
  • jedno dla rodzin z dziećmi (25 metrów od wejścia głównego).
  • jedno dla kobiet w ciąży (25 metrów od wejścia głównego).

Obok wejścia głównego do budynku (od ulicy Kościuszki) znajdują się dwa podjazdy dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i osób z wózkiem dziecięcym, umożliwiające dostanie się na poziom parteru. Drzwi do budynku otwierają się automatycznie. 

Pozostałe wejścia do budynku (od strony Muzeum Regionalnego) niedostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek Urzędu jest budynkiem trzykondygnacyjnym z dwoma półpiętrami. Budynek posiada szerokie korytarze, umożliwiające sprawne poruszanie się. W budynku znajduje się winda, umożliwiająca dostanie się na pierwsze i drugie piętro budynku.

Część pomieszczeń Urzędu, w tym gabinety Burmistrza Miasta i zastępców Burmistrza Miasta oraz Sala Ślubów znajdują się na półpiętrach prowadzących z piętra pierwszego i drugiego. Osoby z niepełnosprawnościami narządu ruchu przy wejściu na w/w półpiętra mogą skorzystać z platform schodowych. Platformy schodowe obsługiwane są przez pracowników Urzędu, chęć skorzystania z platformy można zgłaszać pod nr tel. 14 683 82 59.

W budynku Urzędu znajdują się trzy toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, wyposażone w system przyzywowy:
– na parterze, po prawej stronie od wejścia głównego – pomieszczenie nr 53,
– na pierwszym piętrze, w bezpośrednim sąsiedztwie schodów usytuowanych od strony wejścia głównego  do budynku – pomieszczenie nr 154,
– na półpiętrze powyżej piętra drugiego – pomieszczenie nr 233.
W razie potrzeby większość spraw w urzędzie można załatwić w towarzystwie oraz przy wsparciu wskazanych przez siebie osób trzecich powyżej 16 roku życia.

Brak ograniczeń w zakresie wstępu do budynku osób niepełnosprawnych wraz z psem asystującym. Pies asystujący powinien być wyposażony w uprząż, posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność dla osób niewidomych i słabowidzących

W Urzędzie Miejskim w Dębicy zainstalowany jest system nawigujący YourWay, wspomagający osoby niewidome i słabowidzące.

Aby korzystać z systemu, niezbędny jest telefon komórkowy wyposażony w aplikację YourWay. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepu Android lub iOS. Gdy osoba niewidoma z uruchomionym telefonem znajdzie się w pobliżu nadajnika YourWay, zasygnalizuje on swoją obecność.

Na terenie budynku Urzędu Miejskiego w Dębicy zainstalowano siedem nadajników YourWay kompatybilnych z aplikacją, które znajdują się:

  1. przy wejściu głównym do budynku, od ulicy Kościuszki,
  2. na parterze, przy dzienniku podawczym, 
  3. przy windzie na pierwszym piętrze,
  4. przy windzie na drugim piętrze,
  5. przy toalecie dla osób z niepełnosprawnością znajdującej się na parterze budynku,
  6. przy toalecie dla osób z niepełnosprawnością na pierwszym piętrze,
  7. przy toalecie dla osób z niepełnosprawnością na drugim piętrze.

Przy każdym z tych punktów aplikacja YourWay połączy się z telefonem i wyśle komunikat tekstowy o szczegółach położenia, które ułatwią osobie z niepełnosprawnością poruszanie się po urzędzie.

Na każdym piętrze budynku Urzędu znajdują się plany tyflograficzne odzwierciedlające przestrzeń danego piętra.

Przy załatwianiu spraw urzędowych petenci mogą skorzystać z elektronicznej lupy powiększającej.

 

Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Budynek Urzędu Miejskiego w Dębicy wyposażony został w urządzenia wspomagające słyszenie (pętle indukcyjne). Pętle zastosowane zostały na Dzienniku Podawczym, w Kasie, w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz pomieszczeniach, w których  obsługiwani są petenci załatwiający sprawy meldunkowe i dowody osobiste.

Dla osób z dysfunkcjami narządu słuchu Urząd zapewnia bezpłatną pomoc tłumacza polskiego języka migowego. Osoby, które wyrażają chęć skorzystania z pośrednictwa tłumacza języka migowego, proszone są o zgłoszenie tego faktu do Urzędu Miejskiego w Dębicy, co najmniej na 3 dni robocze przed wybranym przez siebie terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia dokonuje się poprzez przesłanie formularza (dostępnego poniżej):

  • pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Dębicy, ul. Ratuszowa 2, 39-200 Dębica,
  • drogą elektroniczną na adres: umdebica@um.debica.pl,
  • za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej: www.epuap.gov.pl,
  • faksem na numer: 14/ 683 81 61,
  • osobiście: Urząd Miejski w Dębicy, ul. Ratuszowa 2, w godzinach pracy Urzędu – WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE USŁUGI
Metryka
Liczba odwiedzin: 2532
Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dębicy
Osoba wprowadzająca informację: Sylwia Gwoźdź
Osoba odpowiedzialna za informację: Sylwia Gwoźdź
Czas wytworzenia: 2020-10-09 10:18:20
Czas publikacji: 2025-06-26 11:38:20
Data przeniesienia do archiwum : Brak