| Nazwa usługi: | 
Postępowanie w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko | 
|   | 
  | 
| Miejsce załatwienia sprawy: | 
 Urząd Miejski w Dębicy 
Wydział Gospodarki Przestrzennej 
Ratuszowa 2 
39-200 Dębica 
 
tel.: 14 683 81 00 
faks: 14 683 81 61 
 | 
|   | 
  | 
| Kogo dotyczy: | 
 | 
|   | 
  | 
| Czas realizacji: | 
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. | 
|   | 
  | 
| Wymagane dokumenty: | 
- Wniosek w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
 - Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, sporządzony na podstawie art. 66 w związku z art. 74a Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej - w liczbie odpowiednio po 5 egzemplarzy
 - 1 egz. poświadczonej przez właściwy organ kopii mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a  zdanie drugie Ustawy jw.  Art. 74 ust. 3a zdanie drugie Ustawy jw. stanowi: Przez obszar ten rozumie się:  a)	przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;  b)	działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub  c)	działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
 - Mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie Ustawy jw., wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1 Ustawy jw.; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w art. 74 ust. 1 pkt 4 Ustawy jw. mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa wyżej
 - W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 Ustawy jw., prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa wyżej - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie Ustawy jw.
 - Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający  co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a Ustawy jw.
 - Wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji (dot. wyłącznie przedsięwzięć wymagających decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej)
 - Analiza kosztów i korzyści, o których mowa w art. 10a ust. 1 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne
 - Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej
 - Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty
 
  | 
|   | 
  | 
| Sposób załatwienia sprawy: | 
Decyzja administracyjna – w formie tradycyjnej lub elektronicznej. | 
|   | 
  | 
| Opłaty: | 
 Opłata skarbowa w wysokości: 
- 205 zł. od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 
- 17 zł. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, 
z uwzględnieniem zwolnień określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. 
Opłatę skarbową można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Dębicy pok. nr 23 lub na rachunek bankowych Urzędu Miejskiego w Dębicy:  29 1240 4764 1111 0000 4863 3419 
 
 
 
 | 
|   | 
  | 
| Czas załatwienia sprawy: | 
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. | 
|   | 
  | 
| Tryb odwoławczy: | 
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Dębicy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji | 
|   | 
  | 
| Podstawa prawna: | 
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096) Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081)
  | 
|   | 
  | 
| Inne informacje: | 
Etapy realizacji usługi (zarys ogólny):
1) Złożenie wniosku o wydanie decyzji wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
2) Uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia/uzyskanie opinii.
3) Zapewnienie udziału społeczeństwa w postępowaniu.
4) Wydanie decyzji. | 
|   | 
  | 
| Formularz elektroniczny: | 
 | 
|   | 
  | 
| Formularze tradycyjne: | 
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.pdf | 
|   | 
  | 
| Dokumenty dodatkowe: | 
 | 
|   | 
  | 
| Usługi powiązane: | 
 | 
|   | 
  |