Nazwa usługi: Rozłożenie na raty / umorzenie zwrotu nienależnej dotacji (należności niepodatkowe)
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Dębicy

Wydział Budżetu i Finansów

Ratuszowa 2

39-200 Dębica

tel.: 14 683 81 00

faks: 14 683 81 61

   
Kogo dotyczy:
   
Czas realizacji: Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 60 dni od dnia wszczęcia postępowania
   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o rozłożenie na raty/umorzenie zwrotu nienależnej dotacji
  • Oświadczenie o stanie majątkowym
  • Sprawozdania finansowe - bilans oraz rachunek zysków i strat za okres bieżący oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe
  • W przypadku jednostek organizacyjnych- Statut
  • Wykaz i stopień realizacji zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego bądź zaświadczenie o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości na dzień złożenia wniosku
  • Deklaracje składane do GUS w zakresie zatrudnienia: Z-03, Z-06 za bieżący okres oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - na wzorze określonym przez Radę Ministrów
  • Oświadczenie o otrzymaniu bądź o nieotrzymaniu pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym oraz w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych
  • Inne dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi
  • Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej
   
Sposób załatwienia sprawy: Decyzja administracyjna - w formie tradycyjnej lub elektronicznej.
   
Opłaty:

Nie dotyczy

W przypadku działania przez pełnomocnika opłata skarbowa w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
z uwzględnieniem zwolnień określonych w ustawie z dnia 16 listopada
2006 r. o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Dębicy
pok. nr 23 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Dębicy:
29 1240 4764 1111 0000 4863 3419

   
Czas załatwienia sprawy: Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 60 dni od dnia wszczęcia postępowania
   
Tryb odwoławczy: Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Dębicy,
w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869)
   
Inne informacje: • Wniosek o udzielenie ulgi musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku. • W uzasadnieniu wniosku podmiot powinien wskazać między innymi przyczyny nieuregulowania należnego zobowiązania podatkowego w ustawowym terminie, wykazać istnienie przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” oraz zawrzeć wszystkie okoliczności mające istotny wpływ na rozstrzygniecie sprawy. • Do wniosku należy dołączyć dokumentację wskazującą na wystąpienie przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego”, a także dokumenty obrazujące sytuację ekonomiczno- finansową podmiotu.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: Wniosek o rozłożenie na raty i umorzenie zwrotu dotacji.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: